پیش بینی ارتباط بین متغیرهای بازاریابی و واکنشهای جوابدهنده در تصمیمگیریهای تجاری مهم است. برای مثال، یک فروشنده باید قیمت محصول خود را مشخص کند. تصمیم گیری صحیح فروشندگی باید به رابطه قیمت محصول (متغیر بازاریابی) و تقاضا (متغیر واکنشی) در روند قیمتگذاری توجه کند. حالت پیچیدهتر را فرض کنید، فروشنده فکر میکند تبلیغات باعث افزایش درآمد خواهد شد. این تبلیغات ممکن است منجر به کاهش موقتی قیمت، مانند استفاده از کوپن تخفیف، شود. تعیین قیمت موثر کوپن نشان میدهد که محصول به چه قیمتی به فروش خواهد رسید و این قیمت تنها زمانی مشخص میشود که تقاضا در مراحل مختلف قیمتگذاری شناخته شود. اگر تأثیرات دیگر نیز مد نظر قرار گیرند، تصمیم گیری دشوارتر خواهد شد. اگر فروشنده چند نمونه محصول را بفروشد، کاهش قیمت یک نمونه مشخص ممکن است باعث ذخیرهکردن زیاد آن محصول توسط خریداران شود که این امر منجر به کاهش فروش و درآمد خالص ثابت در دوره تبلیغات میشود.
موضوعات:
تحقیقات بازاریابی پیوسته و آنلاین (کامپیوتری)
برنامهریزی تحقیقات بازاریابی پیوسته آنلاین
اساسهای بازاریابی آنلاین سیستماتیک
گروههای کنترلی و تجربی مشابه
دانش عملی
تجربیات صریح و غیرصریح
تعیین حساسیت قیمت
تعیین تأثیرات وفاداری به نمونه محصولات
سفارش مجدد کاتالوگ
مطالب و نتایج
دانلود رایگان تحقیق و مقاله پیرامون بازاریابی آنلاین و اینترنتی
فرستنده :
پروژه دات کام
حجم فایل :
30 کیلوبایت