مفهوم بازاریابی بین المللی
عنوان جزوه: بازاریابی بین المللی
قالب: پاورپوینت
قیمت: رایگان
توضیح ساده: هدف اصلی بازاریابی، افزایش فروش است. برای این منظور، نیاز است که مشتریان را بهتر بشناسیم و درک کنیم تا بتوانیم کالا یا خدمتمان را به شکلی بهینه ارائه کنیم تا نیازها و خواستههای آنها را برطرف کنیم و محصولات خود را به بازار عرضه کنیم. اصطلاح بازاریابی به مجموعهای از فعالیتهایی گفته میشود که به منظور رضایت نیازها و خواستههای جامعه صورت میگیرد. بازاریابی بین المللی به فعالیت بازاریابی کالا و خدمات در بیش از یک کشور اشاره دارد که شامل ارسال کالا از یک کشور به کشور دیگر میشود.
کشورهایی که قبلاً در تجارت جهانی نقش مهمی نداشتند، به طور ناگهانی به بازیگران اصلی اقتصادی تبدیل شدهاند. به عبارتی، افراد و شرکتها دریافتهاند که رقابت آنها تنها در بازار داخلی نیست بلکه در بازار جهانی است. امروزه، تجارت جهانی به عنوان یک شبکه جهانی از بازارها، تکنولوژی و شرایط زندگی استاندارد به وجود آمده است که در گذشته وجود نداشتند. بررسی بازاریابی تطبیقی بر تشابهات و تفاوتهای موجود بین بازاریابی کشورهای مختلف تمرکز دارد. در این نوع بازاریابی، تلاش بر آن است که تفاوتها و تشابهات مختلف مشخص شوند.
در بازاریابی تطبیقی، به عنوان مثال، یک مدیر بازاریابی ممکن است متوجه شود که استراتژی بازاریابی کانادا بیشتر شبیه به بازار آمریکا است تا به بازار مالزی یا سنگاپور، یا اینکه بازارهای مالزی و اندونزی با یکدیگر بیشتر مشابهت داشته باشند تا بازار استرالیا. امروزه، بازاریابی مدرن به فراتر از مراحل تولید، قیمتگذاری، شناسایی بازار و توزیع محصولات میرود و شرکتها را مجاب به برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه و فعلی میکند. هدف این ارتباطات، هدایت افراد یا سازمانها به منظور آشنایی با کالا و خدمات، ترغیب به ترجیحدادن محصول و در نهایت خرید و مصرف محصول است. همچنین، آنها باید پس از خرید، رضایت مشتریان را جلب کنند و برتری محصول را به آنها یادآوری کنند.
در کل، تمام مبادلات اقتصادی بین یک کشور و سایر کشورها در یک دوره زمانی مشخص، که اصولاً یک سال است، در یک سند به نام تراز پرداختها ثبت میشود. این سند منبع اصلی اطلاعات برای بانکهای خارجی و سایر کشورها و تصمیمگیران دولتی محسوب میشود.
فهرست مطالب:
1. کلیات بازاریابی بینالمللی
2. محیط فرهنگی در بازاریابی بین المللی
3. محیط سیاسی و قانونی در بازاریابی بینالمللی
4. تحقیقات بازاریابی بینالمللی
5. استراتژیهای ورود به بازارهای جهانی در بازاریابی بینالمللی
6. سیاستهای تولید در بازاریابی بین المللی
7. کانالهای توزیع در بازاریابی بین المللی
8. تبلیغات در بازاریابی بین المللی
9. قیمتگذاری در بازارهای بین المللی
دانلود رایگان جزوه بازاریابی بین المللی
فرستنده:
محسن رهنما
حجم فایل:
1,850 کیلوبایت