عنوان مقاله : آیرودینامیک خودرو
قالب بندی: PDF
قیمت : رایگان
شرح مختصر : مفهوم ایرودینامیک در واقع مطالعه رفتار هوای متحرک است. وقتی میخواهیم از حرکت هوا به نفع خود استفاده کنیم، باید بفهمیم که هوا چگونه با حرکت عمل میکند. از آزمایشهایی با دوچرخه یا اتومبیلهای بدون سقف و تجربیات خود در مورد تأثیر وجود تندباد استفاده میشود. ما میدانیم که تندباد دارای نیروی بسیار زیادی است؛ کار یک تخصصی در ایرودینامیک این است که از این نیرو بزرگ برای بالا نگه داشتن هواپیما استفاده کند؛ به عنوان مثال، اگر وزن یک هواپیما 75 تن باشد، بالهای آن باید به گونهای طراحی شوند که جریان هوا بتواند در آنها فشاری معادل 75 تن ایجاد کند. هدف طراح بالها این است که باد نسبی فقط نیرویی تولید کند که هواپیما را به سمت بالا حرکت دهد و نخواهد که باد نسبی نیرویی برای پیکاندن هواپیما تولید کند. اما طراح ممکن است نتواند به دقت به دست آورد که مطلوب خود را بدست آورد، زیرا جریان هوا حول هواپیما مقداری نیروی معکوس تولید میکند که حرکت مستقیم هواپیما را محدود میکند. این نیروی معکوس توسط مهندسان هواپیمایی بردارنده یا نیروی پسار نامیده میشود.
فهرست :
آیرودینامیک خودرو
نیروی درگ چیست؟
ضریب پسار چیست؟
طراحی خودرو
نیروی آیرودینامیکی
گشتاور نیرو جهت
مولفههای نیروی مقاوم
آیرودینامیک و کاهش مصرف سوخت
نتایج چند نمونه طرحهای ایدهآل آیرودینامیک
نمونهی سطح آیرودینامیکی بر سرعت اجسام
دانلود رایگان مقاله آیرودینامیک خودرو
فرستنده: بهزاد عبدی
حجم فایل: 2,770 کیلوبایت