دانلود رایگان مقاله تاثیر بکارگیری بازاریابی الکترونیکی در بهبود وضعیت شرکتهای ایرانی‎

عنوان مقاله : تأثیر استفاده از بازاریابی الکترونیکی بر پیشرفت شرکت‌های ایرانی

فرمت : PDF

قیمت : رایگان

توضیحات : پیشرفت فناوری ارتباطات به وسیله اینترنت، بازاریابی الکترونیکی را به شرکت‌ها در دسترس بازارهای جهانی قرار داده است، اما بسیاری از شرکت‌ها بازاریابی الکترونیکی را به طور صحیح مدیریت نمی‌کنند و نقش آن در صادرات را مورد بررسی قرار نمی‌دهند. این تحقیق به بررسی تأثیر استفاده از بازاریابی الکترونیکی بر عملکرد صادراتی شرکت‌های تولیدی-صادراتی پرداخته است تا ببیند آیا استفاده از اینترنت در بازاریابی و عملکرد صادرات رابطه‌ای دارد یا خیر. این تحقیق هدف دارد پاسخ به این سؤال را بدهد و در دوره 84-1379، صادرکنندگان نمونه بخش صنعت را مورد بررسی قرار داده است. با تعریف فرضیه‌های اصلی و فرعی، مدل مفهومی ارائه شده و رابطه بین بازاریابی الکترونیکی و عملکرد صادراتی شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. از آزمون همبستگی پیرسون برای بررسی فرضیات استفاده شده و برای تحلیل داده‌ها از تجزیه و تحلیل واریانس و رگرسیون استفاده شده است. نتایج نشان داده است که استفاده از اینترنت در بازاریابی و عملکرد صادراتی شرکت‌های تحقیق شده بهبود معناداری داشته است و این ارتباط در زمینه‌های مختلف بازاریابی الکترونیکی مشاهده شده است، شامل استفاده از اینترنت برای ارتباط با مشتریان، کانال‌های توزیع، و تحقیقات بازاریابی با تأثیر بر رشد و سوددهی صادرات، ورود به بازارهای جدید، بهبود وضعیت سهم بازار و تقویت شناخت مثبت در مورد محصولات و نام تجاری شرکت‌ها.

فهرست :

مفهوم بازاریابی الکترونیک

اصول بازاریابی الکترونیک

اهمیت اعتماد

اصل کشش و رانش

اصل روزنه

مزایا و اهمیت بازاریابی اینترنتی

بعد ارتباطی

بعد مبادلاتی

بعد توزیع

تکینک‌ها و روش‌های بازاریابی الکترونیک

بازاریابی از طریق ایمیل

گروه‌های خبری و فروم‌ها

کاتالوگ آنلاین و روزنامه‌های الکترونیکی

بازاریابی ویروسی

بازاریابی اجتماعی

نتیجه‌گیری

لینک منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا