عنوان مقاله : تأثیر استفاده از بازاریابی الکترونیکی بر پیشرفت شرکتهای ایرانی
فرمت : PDF
قیمت : رایگان
توضیحات : پیشرفت فناوری ارتباطات به وسیله اینترنت، بازاریابی الکترونیکی را به شرکتها در دسترس بازارهای جهانی قرار داده است، اما بسیاری از شرکتها بازاریابی الکترونیکی را به طور صحیح مدیریت نمیکنند و نقش آن در صادرات را مورد بررسی قرار نمیدهند. این تحقیق به بررسی تأثیر استفاده از بازاریابی الکترونیکی بر عملکرد صادراتی شرکتهای تولیدی-صادراتی پرداخته است تا ببیند آیا استفاده از اینترنت در بازاریابی و عملکرد صادرات رابطهای دارد یا خیر. این تحقیق هدف دارد پاسخ به این سؤال را بدهد و در دوره 84-1379، صادرکنندگان نمونه بخش صنعت را مورد بررسی قرار داده است. با تعریف فرضیههای اصلی و فرعی، مدل مفهومی ارائه شده و رابطه بین بازاریابی الکترونیکی و عملکرد صادراتی شرکتها مورد بررسی قرار گرفته است. از آزمون همبستگی پیرسون برای بررسی فرضیات استفاده شده و برای تحلیل دادهها از تجزیه و تحلیل واریانس و رگرسیون استفاده شده است. نتایج نشان داده است که استفاده از اینترنت در بازاریابی و عملکرد صادراتی شرکتهای تحقیق شده بهبود معناداری داشته است و این ارتباط در زمینههای مختلف بازاریابی الکترونیکی مشاهده شده است، شامل استفاده از اینترنت برای ارتباط با مشتریان، کانالهای توزیع، و تحقیقات بازاریابی با تأثیر بر رشد و سوددهی صادرات، ورود به بازارهای جدید، بهبود وضعیت سهم بازار و تقویت شناخت مثبت در مورد محصولات و نام تجاری شرکتها.
فهرست :
مفهوم بازاریابی الکترونیک
اصول بازاریابی الکترونیک
اهمیت اعتماد
اصل کشش و رانش
اصل روزنه
مزایا و اهمیت بازاریابی اینترنتی
بعد ارتباطی
بعد مبادلاتی
بعد توزیع
تکینکها و روشهای بازاریابی الکترونیک
بازاریابی از طریق ایمیل
گروههای خبری و فرومها
کاتالوگ آنلاین و روزنامههای الکترونیکی
بازاریابی ویروسی
بازاریابی اجتماعی
نتیجهگیری
لینک مستقیم دانلود رایگان