عنوان مقاله: تفکر در سیستم ها، کار روی فرایندها و مدل کسب و کار جدید
قالب بندی: PDF, Word
قیمت: رایگان
شرح مختصر: این مقاله به توضیح علت شکست بسیاری از ابتکارهای «مدیریت کیفیت جامع» و ابتکارهای «مهندسی مجدد فرایند کسب و کار» در برآوردن انتظارات حامیانشان کمک میکند و نحوه پیوند احتمالی این شکستها با فقدان درک اجتماعی-تکنیکی (افراد/فرایندها) را توضیح میدهد. این مقاله اهمیت افراد را مورد تأکید قرار میدهد، قابلیتهای آنها را از قابلیتهای ماشینهای پردازشگر متمایز میکند و بر این اساس نقش سیستماتیک مفیدی را برای پردازش اطلاعات (IT) بعنوان یک کمککننده در جهت نتایج عملکردی کسب و کار برتر مشخص میکند. یک چهارچوب دانشمحور برای انجام چنین کاری توصیف میشود که مدیران را قادر میسازد تا راهحلهای خاصشان را که مبتنی بر اصول نیرومند سازمانی است که در نظم طبیعی یافت میشوند طرح کنند.
هدف این مقاله این است که بیان کند چرا بسیاری از ابتکارات “مدیریت کیفیت کلی” و “بازسازی فرآیند کسب و کار” انتظارات حامیان خود را برآورده نکردهاند و چگونه این شکستها به عدم درک اجتماعی-فنی (افراد/فرآیندها) مرتبط هستند. اهمیت انسانها در اینجا تأکید شده و تواناییهای آنها را از تواناییهای ماشینهای پردازشی متمایز میکند و بر این اساس نقش مؤثر و سیستماتیکی برای پردازش اطلاعات (IT) بهعنوان یک همکار در بهبود عملکرد عالی کسبوکار نشان میدهد. در این راستا، یک چارچوب مبتنی بر دانش توصیف میشود که به مدیران این امکان را میدهد که راهحلهای خاص خود را بر اساس اصول پردازشهای سازمانی یافت شده در ترتیب طبیعی، طراحی کنند.
فهرست:
مقدمه
ما بدون لغات گیج میشویم
استعاره دکارتی
سیستمهای اجتماعی-تکنیکی
مدیریت درباره پیشبینی است
قدرت نظریه
هدف یابی
سازماندهی خود
کاهش تنوع
پاسخگویی بلادرنگ
افزایش غرور در کار
نتیجهگیری
منابع
+ فایل زبان اصلی مقاله
دانلود رایگان مقاله تفکر در سیستم ها، کار روی فرایندها و مدل کسب و کار جدید
فرستنده:
هومن عزیزی
حجم فایل:
892 کیلوبایت