عنوان مقاله : روشهای نوین تدریس
قالب بندی : Word 2003
قیمت : رایگان
شرح مختصر : بسیاری از روانشناسان تربیتی و مربیان آموزشی معتقدند که باید محیط یادگیری را به گونهای سازماندهی کرد که هر شاگرد بر اساس تواناییهای خود بتواند فعالیت و یادگیری را آغاز کند. برای رسیدن به این هدف، روشهای آموزش انفرادی کارآمد هستند؛ زیرا در این روشها، هر شاگرد بر اساس توانایی خود پیشرفت میکند و معلم وقت کمتری صرف تدریس کلی و وقت بیشتری به شاگردان میکند. مفهوم محوریت شاگرد در طراحی و آموزش، اولین و مهمترین گام در راستای تحقق این هدف است. در بسیاری از مواقع، رسیدن به اهداف آموزشی از طریق آموزش انفرادی، راحتتر و امکانپذیرتر از سایر روشهای سنتی است، به ویژه وقتی که این روش به درستی به کار گرفته شود، انگیزه شاگردان برای اجرای طرحهای کوچک و بزرگ تقویت میشود. آموزش انفرادی به معنای آموزش یک نفر شاگرد توسط یک معلم با برنامه خاص نیست و میتواند به صورت گروهی نیز انجام شود. در صورتی که آموزش انفرادی به صورت گروهی طراحی شود، مناسب است که یک گروه از شاگردان با ویژگیهای مشترک، تحت آموزش قرار گیرند
کلمات کلیدی: آموزش برنامهها، آموزش به وسیله رایانه، آموزش انفرادی توصیه شده، آموزش انفرادی راهنمایی شده، اهداف آموزش انفرادی، رعایت تفاوتهای فردی، رشد استقلال در عمل و یادگیری، عادت به مطالعه، ایجاد مهارت در مطالعه، مطالعه خودراهنمایی و مستقل، یادگیری تا حد تسلط، تدریس خصوصی، آموزش برنامهها، آموزش برنامهها خطی، آموزش برنامههای شاخهای، آموزش به وسیله رایانه، آموزش گروهی، تدریس گروهی، انضباط، نظریههای آموزش، شغل معلمی، حقوق معلمی، افزایش حقوق معلمان، استخدام آموزش و پرورش، یادگیری برای کنکور، انگیزش
دانلود رایگان مقاله روشهای نوین تدریس
فرستنده :
حجم فایل :
111 کیلوبایت