عنوان مقاله : روشهای نوین در آموزش و یادگیری بزرگسالان
قالب بندی : word , PDF
قیمت : رایگان
شرح مختصر : یادگیری: وقتی ما رفتار میکنیم، این نتیجهی تجربیات گذشتهمان و چیزهایی که آموختهایم است. یادگیری به معنای تغییر دائمی در رفتار ماست که نشان دهنده تطابق ما با محیط اطراف است. رشد یادگیری: اگرچه رشد فیزیکی کودک تحت قوانین علمی قابل پیشبینی است، اما رشد یادگیری به شرایط مختلف از جمله اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فیزیکی بستگی دارد.
• تغییرات جسمی مداوم کودک موجب میشود که فرد بتواند تواناییهای جدیدی را برای دستیابی به موفقیتهای بیشتر پیدا کند.
• هر مهارت جدیدی که یاد گرفته میشود، مبنایی برای یادگیری مهارتهای آینده فراهم میکند.
فهرست:
– یادگیری و مراحل مختلف زندگی
– دوران پیش از بازنشستگی
– دستهبندی بزرگسالان بر اساس شرکت در آموزش
– رابطه روشهای یادگیری با سن
– محدوده وسیعی از یادگیری بزرگسالان
– مراحل مختلف حافظه
– حافظهی حسی
– حافظهی عملی یا کوتاهمدت
– حافظهی درازمدت
– تفاوت حافظههای درازمدت با یادگیریهای موقتی
– تجربه، سازماندهی و به یادآوری
– تأثیرات متعدد بر یادگیری بزرگسالان
– نقش مربی در آموزش
– تئوریهای یادگیری بزرگسالان
– مکتب روانشناسی ارتباطی تحریک و انعکاس
– مکتب روانشناسی گشتالت
– یادگیری از طریق آزمایش و خطا
– قانون اثر
– انعکاس شرطی و غیرشرطی
– محرکهای شرطی و غیرشرطی
– تعمیم محرک
– تئوری عکسالعمل ارادی یا فعال
– تقویت و تشویق برنامهای
– عامل تقویت منفی و تنبیه
– رویکرد گشتالت در یادگیری
– یادگیری مکاشفهای
– طرح گاینهی یادگیری درجهبندی شده
دانلود رایگان مقاله در مورد روشهای نوین آموزش و یادگیری بزرگسالان
فرستنده:
حجم فایل:
161 کیلوبایت