موضوع مقاله : عيب يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوز
قالب مقاله: PDF, word
هزینه : رایگان
توضیح مختصر : به طور کلی، باید توجه کرد که خطوط دودی اگزوز نباید نادیده گرفته شوند. 1- بدون دود: اگر موتور سالم است، دود نخواهد داد و هنگامی که انگشت را روی لوله اگزوز قرار دهید، انگشت باید کثیف و سیاه نشود. 2- دود سفید: الف) موقتی: در فصلهای سرد، هنگامی که موتور خاموش است و هوای بیرون سرد است و هوای داخل موتور گرم است، آب به صورت قطرات وارد میشود که پس از روشن کردن موتور، دود سفید از اگزوز خارج میشود که ناشی از آب سوزی است و به عنوان موقتی شناخته میشود. ب) دائمی: اگر دود سفید دائمی باشد، علت آن ممکن است سوختن واشر سرسیلندر یا ترک خوردگی سیلندر باشد که باعث مخلوط شدن آب و روغن میشود. 3- دود سیاه:
الف) کثیف شدن بیش از حد فیلتر هوا
ب) نسبت زیاد سوخت به هوا (عطسه اگزوز) و کمبود هوا نسبت به سوخت (عطسه کاربراتور)
ج) ریتارد بیش از حد موتور
د) خام سوختن بنزین در موتور
4- دود آبی؛ روغنسوزی:
الف) موقتی تنها در سوپاپ گاز: روغنسوزی از آب زیاد گیت سوپاپ است که در این حالت معمولاً روغن کم نمیشود و در زمان پر گاز دود قطع میشود.
ب) دائمی: اگر هنگام کم گاز و پر گاز دائمی دود میدهد، علت آن ممکن است روغنسوزی از رینگ و پیستون یا سیلندر باشد.
فهرست:
سیلندر
ساختار سرسیلندر
قطعات سرسیلندر
اتاق هرس
فیلتر هواگیری
نشانههای فیلتر شل
سوپاپ ترکیده
فیلتر سوپاپ دود
لاتون
آرماتور چرخ
ضد یخ
موتورهای چهار زمانه
موتورهای سیکل چهار زمانه
سنسورهای سرعت چرخ
سیستم الکترونیکی ترمز ABS
اصطکاک جنبشی
اصطکاک لغزشی
سیستم روغنکاری قطعات
طرز کار پمپ روغن
تقسیمات کانال روغن
روغنسوزی چیست؟
چگونگی تعویض شمع 206
وایرهای اشعه
ساختار میللنگ
سیکل موتور دو زمانه دیزل
ساختار پمپ آب
راهنمای آزمون ضدیخ
دانلود رایگان مقاله عيب يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوز
ارسال کننده :
حسین رحمانی
حجم فایل :
651 کیلوبایت