عنوان مقاله: مدل اعتباری خرید دولت الکترونیکی
قالب بندی: Word, PDF
قیمت: رایگان
شرح مختصر: دولتها سالانه مبالغ زیادی را برای خریدهای خود صرف میکنند. تصمیمات خرید آنها بر پایه قیمت مناسب معمولاً صورت میگیرد. اما، در کمک به کاهش هزینهها، معیارهای دیگری هم از جمله اعتبار به دولتها کمک میکند. این مقاله یک مدل رسمی و صوری اعتبار را معرفی میکند که هدفش تعیین برندههای خریدهای دولتی است. این مدل سه عامل اعتبار مستقیم تولید کننده، اعتبار غیر مستقیم تولید کننده و اختلاف در باورها و اعتقادات بین دولت و تولیدکننده را ترکیب میکند. نتایج نشان میدهد که اعتبار منجر به کاهش هزینههای دولتی میشود.
هدف دولت الکترونیک بهبود تعاملات بین دولت و شهروندان، دولت و تجارت و روابط بین سازمانها است. این منجر به ارائه خدمات بهتر به شهروندان، افزایش تعامل میان صنایع و کسب و کارها، کاهش فساد و ارتشاء در سازمانهای دولتی، افزایش شفافیت، راحتی بیشتر، رشد درآمد و کاهش هزینه میشود. این مقاله به بررسی روابط بین دولت و تجارت، به ویژه در خریدهای دولتی میپردازد.
خرید دولتی فرآیندی است که به وسیله آن سازمانهای دولتی موفق به تهیه کالاها، خدمات و کارهای شخص ثالث میشوند. دولتها ممکن است انواع مختلفی از فرآیندهای خرید را انتخاب کنند، از منابع خارجی تا مزایدههای بزرگ. به عنوان مثال، در کانادا دو نوع فرآیند خرید دولتی وجود دارد: فرآیند رقابتی و فرآیند غیر رقابتی. انتخاب بین این دو به وابستگی به ارزش قراردادها دارد. دولت کانادا سالانه بیش از 16.05 بیلیون دلار برای عملیات و فرآیندهای خرید صرف میکند.
همواره موفقیت در فرآیندهای منابع خارجی تأمین شده توسط شرکتهای شخص ثالث تضمین نمیشود. به عنوان مثال، در پروژههای فناوری اطلاعات در انگلیس، یکی از هشت پروژه از نظر زمان، هزینه و خصوصیات پروژه ناموفق بود. مشکلات و ناکامیها نه تنها به دولتها تعلق دارد بلکه با شرکتهای تولیدکننده هم به اشتراک گذاشته میشوند. بنابراین، شرکتها با شرکت در پروژههای مختلفی که ممکن است موفق یا ناموفق باشند، میتوانند شهرت و اعتبار خود را بالا ببرند.
این مقاله اولین تلاشی است که یک مدل برای محاسبه اعتبار و شهرت شرکتها ارائه داده تا دولتها بتوانند با شرکتهای موفق با استفاده از منابع مالی خود همکاری کنند. هدف این مقاله ارائه یک مدل رسمی و صوری برای تعیین برندههای خرید دولت الکترونیکی بر اساس قیمت و شهرت یا اعتبار تولیدکننده است. اعتبار و شهرت تولیدکننده با ترکیب سه عامل شهرت مستقیم، شهرت غیر مستقیم و اختلاف در باورها و اعتقادات محاسبه میشود.
فهرست:
مقدمه
بازنگری دستنوشته علمی: شهرت و خرید دولتی
مدل شهرت یا اعتبار
شهرت و اعتبار مستقیم
اختلاف عقاید و باورها
تحقیق آزمایشی
فرآیند خرید حمل و نقل
آزمایش مسئله
اثر بررسی اعتبار تولیدکننده بر پیامدهای خرید
اثر افزودن دانش بر پیامدهای خرید
اثر رفتار خطر بر پیامدهای خرید
استدلال و نتیجهگیری
دانلود رایگان مقاله مدل اعتباری خرید دولت الکترونیکی
فرستنده:
مجتبی حاجی حسینی
حجم فایل:
1,130 کیلوبایت