اهداف استراتژیک سازمانها
عنوان : نقش فرهنگ در پیشبرد اهداف استراتژیک سازمانها
قالب بندی : Word, PDF
قیمت : رایگان
شرح مختصر : فرهنگ به مجموعه رفتارها و باورهای افراد یک جامعه گفته میشود. فرهنگ شامل روشهای تفکر، احساس، و عملی است که افراد توسط آن شناخته میشوند. در مدیریت استراتژیک، سازمانها باید در نظر داشته باشند که برای اجرای برنامههای استراتژیک خود، نیاز به همکاری تمام اطلاعات سطوح سازمانی دارند. این هماهنگی شامل توجه به جنبههای فرهنگی نیز میشود تا اهداف داخلی و بیرونی سازمان به نحو مطلوبی دنبال شوند.
با در نظر گرفتن خصوصیات فرهنگ مانند اکتسابی بودن، اشتراکی بودن، قابل انتقال بودن، و الگویی بودن، مدیران سازمان میتوانند با تداوم و تغییر در اعتقادات غیرمطلوب، جهتگیریهای ناسازگار را تغییر داده و پایدار کنند. اگر اعتقادات و ارزشها در یک سازمان همگانی شکل بگیرد، سازمان بهتر با دیگر رقبا رقابت خواهد کرد.
این مقاله در مورد بررسی ابعاد فرهنگ و تأثیر آن بر اهداف استراتژیک سازمانها به ویژه باورها و دیدگاههای مدیران در مواقع کنونی صنعتی و اقتصادی است. از طریق مدیریت فرهنگی، شیوههای کسب برتری بر موجودیتهای صنعتی تاکنون توضیح داده شده است.
فهرست :
چکیده
مقدمه
طبقهبندی سیستمها و جایگاه فرهنگ
فرهنگ و استراتژی
اثر فرهنگ در استراتژی سازمانها
خصوصیات اصلی فرهنگ
مدلسازی تغییرات در فرهنگ
نتیجهگیری
منابع و مآخذ
سایر منابع و مآخذ
دانلود رایگان مقاله نقش فرهنگ در پیشبرد اهداف استراتژیک سازمانها
فرستنده :
پروژه دات کام
حجم فایل :
264 کیلوبایت