عنوان مقاله : هزینه یابی هدف
قالب بندی : PDF
قیمت : رایگان
شرح مختصر : حسابداری مدیریت معمولی در سالهای گذشته بیش از حد مورد انتقاد قرار گرفته است. این نوع حسابداری مدیران را به دانستن اطلاعات نادرست که آنها را تشویق میکند فقط به تصمیمهای کوتاهمدت و نهچندان بهینه رسیدگی کنند. زمانی که مدیران برای کنترل و مدیریت به اطلاعات نیاز دارند، حسابداری مدیریت به خوبی عمل نمیکند و گزارشهایی که در این حسابداری استفاده میشوند، به مدیران در کاهش هزینهها و افزایش بهرهوری کمک نمیکنند. بنابراین در سالهای گذشته، مدیران، نویسندگان و متخصصین تلاش کردهاند روشهای جدیدی برای کنترل هزینهها و حسابداری مدیریت به ارمغان آورند. یکی از این روشها که از ژاپن آغاز شده، هزینه یابی هدف نام دارد. بررسیها نشان میدهد که تعاریف مختلفی از هزینه یابی هدف از زمان ظهور آن تا به امروز ارائه شده است. این روش به عنوان ابزاری برای کاهش هزینههای محصول در زمان چرخه حیاتی آن تعریف میشود، با همکاری بخشهای تولید، مهندسی، تحقیق و توسعه، بازاریابی و حسابداری. برخی از مزایای هزینه یابی هدف شناسایی نیازهای واقعی مشتریان، افزایش رضایت مشتریان از محصول و کاهش هزینهها میباشد.
فهرست :
چکیده
مقدمه
پیشینه
تعریف
اصول عمده
ضرورت هزینه یابی هدف
هزینه یابی محرک بازار
چگونگی استفاده از هزینه یابی هدف در بانکها
معادله
هزینه یابی سنتی
روند شکلگیری محصول در هزینه یابی هدف
مفهوم هزینه یابی هدف
مراحل فرآیند هزینه یابی هدف
دستیابی به هزینه یابی هدف
مفاهیم مرتبط با هزینه یابی هدف
استراتژیهای مدیریت هزینه
مقایسه هزینه یابی هدف با روش سنتی
مبانی نظری هزینه یابی
کاربردهای عملی هزینه یابی هدف
مشکلات موجود در بکارگیری هزینه یابی هدف در ایران
موانع بکارگیری سیستم هزینه یابی هدف در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار
مثلث سهبعدی و منطقه بقاء
اهداف هزینه یابی هدف
مزایای هزینه یابی هدف
نتیجهگیری
دانلود رایگان مقاله پیرامون هزینه یابی هدف
فرستنده :
سعید دارابی
حجم فایل :
955 کیلوبایت