هزینههای بازاریابی
عنوان پایان نامه: بررسی اثر هزینههای بازاریابی بر فروش خالص شرکتها در دوران بحران مالی
قالب بندی: PDF
قیمت: رایگان
شرح مختصر: با توجه به تأثیر هزینههای بازاریابی در شتاب دادن روند جهانی و بحرانهای اقتصادی، که تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی بر تمام کشورها دارد، عبور از بحران برای شرکتها بسیار اهمیت دارد. بنابراین، یکی از راهحلها برای خروج از بحران، مدیریت هزینههای بازاریابی است. این پژوهش بررسی میکند که چگونه هزینههای بازاریابی بر فروش خالص شرکتها در دوران بحران مالی تأثیر میگذارد. نتایج مطالعه با استفاده از دادههای جمعآوری شده از ۲۵ شرکت فعال در بورس اوراق بهادار تهران در دوره ۱۳۹۱-۱۳۸۱ و با استفاده از روش اقتصاد سنجی پنل پویا نشان میدهد که هزینههای بازاریابی تأثیر چشمگیری بر فروش خالص شرکتها به عنوان یک متغیر عملکرد بازار دارد. بنابراین، با هر هزینه اضافی یک ریال در امور بازاریابی، فروش به اندازه ۵۸ ریال افزایش مییابد و حتی در دوران بحران اقتصادی جهانی، این مقدار به ۲۶ ریال میرسد. در نتیجه، این تحقیق نشان میدهد که در دوران بحرانهای مالی و اقتصادی، هر چند رابطه معنیداری کاهش یابد، اما هزینههای بازاریابی تأثیرگذارترین عامل بر عملکرد فروش خالص شرکتها میباشند.
فهرست:
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت انجام پژوهش
فرضیههای پژوهش
هدف تحقیق
روش انجام تحقیق
روش تحقیق
جامعه
نمونههای تحقیق
روش گردآوری اطلاعات و دادهها
تعاریف و مفاهیم
فصل دوم مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه
ادبیات تحقیق
عوامل موثر بر فروش شرکتها
نظریات بودجه بازاریابی و هزینههای بازاریابی و فروش
نظرات تأثیرات بحرانهای اقتصادی جهانی و بازاریابی
پیشینه تحقیق
مروری بر مطالعات خارجی
مروری بر مطالعات داخلی
خلاصه فصل
فصل سوم شیوه اجرایی تحقیق و تدوین مدل
مقدمه
روشهای اقتصاد سنجی مورد مطالعه در پژوهش
دادههای پانل (تابلویی)
دادههای تابلویی ایستا (استاتیک)
آزمون قابلیت برآورد الگو به صورت پانل
اثرات ثابت و اثرات تصادفی
آزمون هاسمن
مدل دادههای تابلویی ایستا
دادههای تابلویی پویا
آزمون والد
معرفی مدل و شرح متغیرها
مدل دادههای پانل پویا
خلاصه فصل
فصل چهارم برآورد مدل و تحلیل نتایج
مقدمه
برآورد مدل به روش دادههای پانل ایستا
بررسی آزمون F لیمر و آزمون هاسمن
تخمین مدل پانل ایستا و تفسیر نتایج
برآورد مدل به روش دادههای پانل پویا (دینامیک پانل دیتا)
آزمون والد
برآورد مدل و تفسیر نتایج
فصل پنجم نتیجهگیری
مقدمه
مروری بر خطوط کلی پژوهش
نتایج آزمون فرضیهها
نتیجه آزمون فرضیه اصلی اول
نتیجه آزمون فرضیه اصلی دوم
نتیجه آزمون فرضیه فرعی اول
نتیجه آزمون فرضیه فرعی سوم
نتیجهگیری کلی تحقیق
پیشنهادات
فهرست منابع و مأخذ
دانلود رایگان پایان نامه اثر هزینههای بازاریابی بر فروش خالص شرکتها
فرستنده:
محمد مکیزاده
حجم فایل:
3,000 کیلوبایت