سیستم تعلیق خودرو
عنوان پروژه: سیستم تعلیق خودرو
قالب بندی: PDF
قیمت: رایگان
شرح مختصر: در سیستم تعلیق ایستا، به عنوان یک نقطه قوت، بدون نیاز به منابع انرژی خارجی استفاده میشود. این سیستم تنها قادر به بازیابی و میرایش انرژی است. بنابراین، اثرات نامطلوب و ناخوشایند ناشی از حرکات غلتش بدنه در زمان چرخش، کله زدن بدنه هنگام شتابگیری و ترمزگیری، ایجاد حرکات بالا و پایین بدنه نسبت به سیستم تعلیق در زمان چرخش پایدار خودرو، هرگز برطرف نمیشوند. از آنجا که این سیستم بدون منبع انرژی خارجی استفاده میکند، پس از لحاظ سادگی، هزینه کم و قابل اعتماد است. در اکثر این سیستمها، مقادیر سختی فنر و اندازه لرزشگیر ثابت هستند و با انتخاب ضرایب مناسب و کاهش ارتفاع گرانیگاه خودرو، میتوان به کیفیت خوبی از نظر سواری و فرمانپذیری دست یافت. فنر نرم بر تغییرات شتابگیری، ترمزگیری و چرخش خودرو تاثیرات منفی دارد.
سیستم تعلیق پویا برای دستیابی به شرایط ایدهآل سواری و فرمانپذیری خودرو طراحی شده است. در حالت ایدهآل، سیستم تعلیق خودرو باید پایداری حرکت و فرمانپذیری آنرا فراهم کند، همراه با ایجاد آرامش و تجربه خوبی از سواری. اما در عمل، این دو خصوصیت ممکن است در تضاد با یکدیگر باشند و هر کدام از سیستمهای تعلیقی نیازمند پارامترهای متفاوت باشند. برای داشتن تجربه خوب از سواری، لازم است سیستم تعلیق نرم باشد، در حالی که برای دستیابی به فرمانپذیری بالا، سیستم تعلیق سخت لازم است. استفاده از سیستمهای تعلیق پویا منجر به ایجاد آزادی بیشتر در طراحی و دستیابی همزمان به فرمانپذیری و سواری بهتر شده است.
فهرست:
مقدمه
مدلسازی
پاسخ پله سیستمها
پاسخ ضربه سیستمها
معادلات فضای حالت
تحلیل پایداری سیستم با روش روث
اغتشاش
مکان هندسی ریشهها
نمودار بود
نمودار نایکوییست
وارد کردن تاخیر ثانیه و مشاهده نمودار نایکوییست
دانلود رایگان پروژه سیستم تعلیق خودرو
فرستنده: حامد حیدری
حجم فایل: 1,880 کیلوبایت